Eén van de dingen waar Nederland trots op mag zijn, is de relatief open en ruimdenkende instelling van de meeste inwoners jegens seksualiteit. Dit kan nog een goed voorbeeld zijn voor een aantal andere landen, waar seksualiteit als een taboe wordt gezien waar niet teveel over gesproken moet worden en dat vooral afgeraden wordt. Een béétje bescheidenheid kan echter ook geen kwaad…

Snap je niet helemaal wat ik bedoel? Oké. Dus. Ik speel sinds een tijdje weer Wordfeud: de app voor je telefoon of tablet waarmee je scrabble kunt spelen met mensen over de hele wereld, wanneer je maar wil. Ik ben een enorme scrabblefanaat en vind het concept van mobiele scrabble GE-WEL-DIG. Maar je komt nogal wat aparte types tegen. Het begon allemaal met mannen van middelbare leeftijd die de chat openen met iets in de trant van “Goedemiddag, succes”. Ik vind dat wel vriendelijk en reageerde in het begin nietsvermoedend met zoiets als “Goedemiddag, u ook succes”. Prima. Echter, het gesprek hield daar niet altijd op. Een vaak voorkomende opvolger was “Hoe oud ben je?”, “Lig je op bed?” of “Wat heb je aan?”. Daar voelde ik de bui al hangen. In het begin reageerde ik niet of zei ik dat ik graag alleen Wordfeud wilde spelen en geen behoefte had aan zijn vreemde vragen. Maar de journalist in mij wilde hier eigenlijk wel een verhaal van maken. Ook omdat sommige mensen mijn stilte niet helemaal op prijs stelden:

Screen Shot 2017-05-05 at 14.54.41
Ik wil natuurlijk wel spontaan zijn hè!!!

Dus ging ik, om met jullie te delen, screenshots verzamelen van mijn vreemdste Wordfeud-gesprekken:

Screen Shot 2017-05-03 at 14.37.04
Hierna trok ik me terug uit het spel, maar bedacht ik dat dit eigenlijk een heel interessant fenomeen is. Wordfeud als dating-/seksapp!?

Screen Shot 2017-05-03 at 14.33.41
Uhm..… Well, that escalated quickly

Misschien is dit een aardige meneer:
Screen Shot 2017-05-03 at 14.36.13Screen Shot 2017-05-03 at 14.32.50
Nope. NOOOOPE. NOPE. NOPE. Ik wil de heilige man hier eigenlijk niet bij betrekken, maar JEZUS!

Screen Shot 2017-05-03 at 14.32.33Screen Shot 2017-05-03 at 14.33.06
Deze sarcastische antwoorden hielden hem helaas niet op een afstand, want hij ging meteen door met vragen als: “Wat dan?”, “Waar ben je?”, “Wat doe je?”, “Hoe oud ben je?”, “Heb je zin in vies chatten?” enzovoort… “Vies chatten”!? Is dit echt een volwassen man? Ik vroeg de meneer naar zijn leeftijd (zie hieronder), om te checken of dit niet een verloren puberjongen was, op zoek naar een variant van ‘habbo-seks’ (jazeker, ik heb me laten vertellen dat dat echt een ding was!).  BOBBA!Screen Shot 2017-05-03 at 14.35.06
Deze duistere humor ging hem net iets te ver, want hierna: radio silence.

Oké, volgende:
Screen Shot 2017-05-03 at 14.31.26
Juist. Kort, maar krachtig.

NEXT:
Screen Shot 2017-05-05 at 14.58.47
Oké, deze meneer doet in principe niks fout. Hij groet, stelt zich voor en geeft een complimentje. Maar door zijn voorgangers vind ik het toch wel een beetje creepy…
Vooral deze:
Screen Shot 2017-05-03 at 18.04.06

Dit is me toch een mooie:
Screen Shot 2017-05-05 at 14.53.06
PLEASE STOP!
Screen Shot 2017-05-05 at 14.38.53
*RESIGN*   Naaaaaaar.

Screen Shot 2017-05-03 at 14.30.37
Mmh.. Geen antwoord. Jammer. (Voor de duidelijkheid: Kerst-onesie)

And last but not least:
Screen Shot 2017-05-03 at 14.35.33
Sommige mensen zijn gewoon erg direct I guess.

Het was bizarre ervaring. Hoewel ik kotsneigingen en rillingen krijg bij het idee van ‘opgewonden’ oudere mannen die via Wordfeud jonge meisjes proberen te regelen, was het vaak ook wel erg grappig. Gelukkig heb ik ook een schattig succesverhaal gehoord van een stel, samengebracht door Wordfeud, dat er een gelukkige en gezonde relatie aan overhield. Ik houd het voorlopig maar op gezellig Wordfeuden met mijn moeder en mijn tante, dat is wel zo veilig.

Wil je bericht krijgen wanneer er een nieuw artikel online komt? Volg ons dan via wordpress of bloglovin, of like onze facebookpagina Geestig Magazine!   Heb je zelf ook nog leuke ideeën voor een artikel of een bepaald onderwerp waar je graag wat over wilt lezen? Mail dat dan naar: redactiegeestig@alcmaeon.nl