Goedemorgen, het is januari! De maand die veel mensen beschouwen als de meest deprimerende maand in het jaar: iedereen is dik, moe en blut. Het huis staat vol met flessen drank en zooi en je hebt écht geen zin om met je kater alles op te ruimen, te gaan sporten en een gezond yoghurtje te eten. Dus waarom zou je? Geestig helpt je januari door in drie stappen.

 

  1. Niemand heeft zin in een nieuwjaarsborrel, dus blijf lekker in bed liggen. Vertel je familie dat je dit jaar echt naar de borrel bij je schoonfamilie moet en vertel je schoonfamilie dat je nu niet onder het eigen familie-uitje uitkan.

 

  1. Eet dit en je voelt je gegarandeerd beter:
    • Verhit in een pan een flinke klont boter en bak daarin een paar plakken spek.
    • Voeg groenten toe die je lekker vindt, zoals spinazie, ui of tomaten.
    • Klop ondertussen 3 eieren los met een eetlepel (slag)room en voeg eventueel als je het in huis hebt wat bieslook en/of knoflook toe.
    • Schenk dit mengsel over de spek en groenten en zorg dat het eitje gaar wordt (het is lekker om het ei een beetje zacht te houden).
    • Eet je ei met een geroosterde, donkerbruine boterham en…
    • … misschien onverwacht maar try it: garneer het met honing en augurk! YUM

 

  1. Oké, we moeten toegeven dat het niet fijn is om naar beneden te kijken en je schoenen niet te zien. Maar waarom zou je calorieën willen verbranden met jezelf in het zweet werken in de sportschool? Dat gaat ook prima (tot zeer goed) met de volgende fijne activiteiten:
    • Eten en drinken (1,5 kcal per uur)
    • Televisie kijken (35 kcal per uur)
    • Slapen (60 kcal per uur)
    • Zingen (150 kcal per uur)
    • Lachen (200 kcal per uur)
    • Shoppen (300 kcal per uur)
    • Zoenen (350 kcal per uur)
    • Seks (400 kcal per uur)
    • Dansen (600 kcal per uur)